ВРЕМЕ ЈЕ ЗА ПАСИВНО КОРИШЋЕЊЕ СЛОБОДНОГ ВРЕМЕНА !
Слободно време подразумева време где ће се ученици, млади ослободити свих притисака и обавеза које им намеће школа, родитељи, друштво а које није учеников слободан избор и задовољство. Служи за одмор, разоноду, забаву, рекреацију али и развој личности. Које од наведеног ће ученик изабрати зависи од његове личности, интересовања. Тако разликујемо активно и пасивно коришћење слободног времена. Оба облика су подједнако добра. Активан облик подразумева: задовољваање потребе за забавом, дружењем, изласцима, бављење спортом… док пасивно коришћење слободног времена подразумева: читање књига, гледање телевизије, одмор, слушање музике, тренутно онлајн гледање позоришних представа, интернет обилазак 60 светски познатих музеја… Најбитнија а уједно и најчешћа заборављена и запостављена функција слободног времена је развој личности. Активности које се односе на развој личности занемарене су јер млади више упражњавају забаву и разоноду. Развој личности се односи на развој стваралачког понашања појединца тј. креативност, властито изражавање кроз одређене активности ( писање песама, музике, цртање, израда креативних рукотворина, израда разних употребних предмета,учење основних корака неког плеса- народног кола, танга, валцера… Такође преко интернета можете пронаћи и учити о садржају који вас интересује).

Као и код учења и слободно време је потребно планирати тј. организовати га. У организацији коришћења слободног времена ученицима могу да помогну одрасли тј. да заједно планирају. Одрасли треба да полазе од интересовања, жеља и потреба ученика и да на основу тога са децом испланирају слободно време, што значи да одрасли не треба да намећу и одређују шта ће деца да раде у слободно време. Помоћ одраслих би се више састојала у планирању временске динамике, помоћи око проналажења начина, материјала или замене са сличним, евентуално предлога чиме би се све могли бавити како би се потребе, интересовања и жеље деце оствариле у слободном времену.
Погледајте:
1. Позориште Атеље 212 (уживо преко Facebook),
2. Позориште лутака “ Пинокио“ ( преко интернета, Youtuba),
3. Београдског драмског позоришта ( програм емитовања представа и концерта објављује се преко друштвених мрежа),
4.Народно позориште у Београду (преко интернета, YouТuba) и др.
5. Интернет обилазак 60 најпознатијих музеја света. https://artsandculture.google.com/partner?hl=en
Ваши стручни сарадници Дивна, Биљана и Биљана
ОСТАНИТЕ КОД СВОЈИХ КУЋА, БУДИТЕ ОДГОВОРНИ И ЗДРАВИ!