Централна школа
Фонемски слух означава аудитивну представу о фонеми као и њену диференцијацију, односно способност дискриминације гласова. …
Логопед процењује говорно-језички статус детета, односно рецептивно-експресивни говор детета. Поред тога, логопед процењује артикулацију и говорне органе који учествују у говору ( дисање, мишиће усана, лица и језик, као и целокупну анатомију говорног апарата). Логопед при својој процени користи тестове који су у складу са узрастом детета.
Уколико постоји бар неки од проблема у вербалној комуникацији код ученика као што су: (неправилан изговор гласова, поремећај ритма и темпа говора, отежана перцепција и схватање односа, тешкоће у савладавању техника читања и писања). Било која од ових сметњи одразиће се на целокупан успех у сваладавању основних образовних садржаја и вештина. Како би се то спречило потребно је обратити се логопеду.
Поласком детета у основну школу, на основу тријаже ученика тестирањем, разговора са родитељима, логопед прави свој план рада са ученицима који имају сметње у говорно-језичком функционисању.
Један од примарних циљева је помоћи деци са тешкоћама у савладавању индивидуалних или прилагођених школских програма кроз различита подручја: исправнији изговор, читање, разумевање прочитаног, слушање, писање, усмено и писмено изражавање, просторно и временско сналажење и рачунање, уважавајући потребе и интересе ученика.
Целокупни рад је фокусиран на на јаким странама ученика, а тек затим на ограничењима.
Ученици долазе на третман обавезно 1-2 пута недељно по један школски час, по потреби и чешће уколико се ради о тежим поремећајима. Третман се спроводи индивидуално или у групи са ученицима који имају сличне тешкоће.
Третманом су обухваћена, поред ученика матичне школе и ученици из издвојених одељења, који углавном долазе са родитељима на третман.
Сарадња са родитељима је веома битна за сам напредак ученика у току третмана. Свакодневним вежбањем код куће(на основу савета које добијају родитељи), поред третмана код логопеда, сам ефекат је бржи.
Радно време логопеда у школи?
Понедељак – петак од 09:00 до 15:00
Фонемски слух означава аудитивну представу о фонеми као и њену диференцијацију, односно способност дискриминације гласова. …
Један од најчешћих говорно-језичких проблема са којима се сусрећу деца раног школског узраста је неправилан…